spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Αρχική Σελίδα
Καλώς ήρθατε στο Ίδρυμα Ελληνορωσικής Συνεργασίας

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ


Έγκρισης σύστασης του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΕΛΛΗΝΟ-ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» και αντίστοιχη επωνυμία στην Αγγλική “FOUNDATION FOR THE GREEK – RUSSIAN COOPERATION” και κύρωσης του οργανισμού αυτού.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ & Δ.Π. Δ/ΝΣΗ 11η ΤΜΗΜΑ Α΄
Ταχ. Δ/νση: Κολωνού
2 Πληροφορίες: Δ. Μιχαλοπούλου
Τηλέφωνο: 210-5235-327 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. – Την με αριθ. 144043/1.7.1993 πράξη της συμβολαιογράφου Αθηνών Ειρήνης Κ. Ρουσσάκη – Κατριβάνου, όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. 144628/15.7.1994 και 144810/23.11.1994 πράξεις της ίδιας συμβολαιογράφου, με τις οποίες η «ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» σύστησε κοινωφελές ίδρυμα με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΕΛΛΗΝΟ-ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» και αντίστοιχη επωνυμία στην Αγγλική γλώσσα “FOUNDATION FOR THE GREEK – RUSSIAN COOPERATION” και την αντίστοιχη επωνυμία στη Ρωσσική γλώσσα και με έδρα την Αθήνα.

2. – Τις διατάξεις των άρθρων: α) 95 και 98 του Α.Ν. 2039/39, β) 101 και 119 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα και γ) 108 και 110 του Αστικού Κώδικα.

3. – Την από 19.10.1993 γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων.

4.– Την αριθ. 1026431/268/0006Α/2.3.1994 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών, με την οποία ανατέθηκαν αρμοδιότητες στους Υφυπουργούς Οικονομικών (ΦΕΚ. 154/Β/1994).

Με πρόταση των Υπουργών Εργασίας, Εθνικής Οικονομίας, Πολιτισμού και του Υφυπουργού Οικονομικών, αποφασίζουμε:

άρθρα μόνα.

1. – Εγκρίνουμε τη σύσταση του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΕΛΛΗΝΟ – ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» και αντίστοιχη επωνυμία στην Αγγλική γλώσσα “FOUNDATION FOR THE GREEK – RUSSIAN COOPERATION” και την αντίστοιχη επωνυμία στη Ρωσσική γλώσσα η οποία έγινε από την «ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με την αριθ. 144043/1.7.1993 πράξη της συμβολαιογράφου Αθηνών Ειρήνης Κ. Ρουσσάκη – Κατριβάνου, όπως τροποποιήθηκε με τις αρ. 144628/15.7.1994 και 144810/23.11.1994 πράξεις της ίδιας συμβολαιογράφου.

Το ίδρυμα τούτο αποτελεί νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, υπάγεται στην εποπτεία και τον έλεγχο των Υπουργών Εξωτερικών, Εθν. Οικονομίας, Οικονομικών και Πολιτισμού και διέπεται από τις διατάξεις της παραπάνω συστατικής του πράξης, του παρακάτω οργανισμού, του Α.Ν. 2039/39 και των διαταγμάτων που εκδόθηκαν ή θα εκδοθούν, σε εκτέλεση του νόμου τούτου.

2. – Κυρώνομε τον οργανισμό διοίκησης και διαχείρισης του ιδρύματος τούτου, που αποτελείται από δεκατρία (13) άρθρα και καταχωρίζεται παρακάτω:

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ

Διοίκησης και διαχείρισης του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΕΛΛΗΝΟ-ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ».

Άρθρο 1. Μορφή - Επωνυμία - Έδρα - Σφραγίδα.

1. – Το κοινωφελές ίδρυμα με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΕΛΛΗΝΟ – ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ», με συντετμημένο τίτλο «ΙΕΡΣ» και αντίστοιχη επωνυμία στην Αγγλική γλώσσα “FOUNDATION FOR THE GREEK – RUSSIAN COOPERATION – FGRC” και την αντίστοιχη επωνυμία στη Ρωσσική γλώσσα, που συστήθηκε από την «ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με την αρ. 144043/1.7.1993 πράξη της συμβολαιογράφου Αθηνών Ειρήνης Ρουσσάκη – Κατριβάνου, όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. 144628/15.7.1994 και 144810/23.11.1994 πράξεις της ίδιας συμβ/φου, αποτελεί νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και διέπεται από τις διατάξεις της παραπάνω συστατικής πράξης, του παρόντος οργανισμού, του Α.Ν. 2039/1939, όπως κάθε φορά ισχύει ο νόμος αυτός και των διαταγμάτων που εκδόθηκαν ή θα εκδοθούν σε εκτέλεση του νόμου τούτου.

2. – Έδρα του ιδρύματος είναι η Αθήνα.

3. – Η σφραγίδα του ιδρύματος είναι στρογγυλή και αναγράφει περιμετρικά μέσα σε πλαίσιο, την επωνυμία του ιδρύματος και στο μέσον αυτής την έδρα και το έτος έγκρισης της σύστασής του. Επίσης, στο μέσον αυτής είναι αποτυπωμένες η Ελληνική και η Ρωσσική σημαία.

Άρθρο 2. Σκοπός – Μέσα.

1. Σκοποί του Ιδρύματος είναι:

α. Η συμβολή στην πολύπλευρη καλλιέργεια των σχέσεων φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των λαών της Ελλάδος και της Ρωσσικής Ομοσπονδίας.

β. Η αλληλογνωριμία με την ιστορία και τον πολιτισμό των λαών της Ελλάδας και της Ρωσσικής Ομοσπονδίας, όπως και με τα επιτεύγματά τους στη σύγχρονη εποχή.

γ. Η προβολή του Ελληνικού πολιτισμού στη Ρωσσική Ομοσπονδία και η συμβολή στην αναβάθμιση του ρόλου του Ελληνισμού στη Ρωσσία, ως γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ των δύο χωρών.

δ. Η συμβολή στη διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών φορέων των δύο χωρών, όπως και η ανάπτυξη κοινωνικού ρεύματος στις δύο χώρες υπέρ της καλλιέργειας των δεσμών και της συνεργασίας τους σε όλους τους τομείς και σε αμοιβαίο όφελος, καθώς και προς όφελος της διεθνούς ασφάλειας, της ειρήνης και της συνεργασίας.

Σε κάθε περίπτωση το Ίδρυμα δεν υποκαθιστά την δραστηριότητα των αρμοδίων κρατικών φορέων των δύο χωρών και δρα εντός των πλαισίων της εξωτερικής πολιτικής, την οποία χαράσσουν οι υπεύθυνες Κυβερνήσεις της Ελλάδος και της Ρωσσικής Ομοσπονδίας.

ε. Η επιστημονική μελέτη της ιστορίας των διμερών σχέσεων, όπως και των σύγχρονων ελληνο-ρωσσικών σχέσεων στον πολιτικό, διπλωματικό, πολιτιστικό, επιστημονικό, οικονομικό και εμπορικό τομέα και η παροχή επιστημονικών εκτιμήσεων στους ενδιαφερομένους, κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς, χωρίς εμπορικό κέρδος.

στ. Κατά το πνεύμα των ανωτέρω εδαφίων του παρόντος άρθρου το Ίδρυμα μπορεί να επεκτείνει τη συνεργασία του και με άλλες χώρες της Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών όπως και με τη Δημοκρατία της Γεωργίας και τα κράτη της Βαλτικής, δημιουργώντας για τον σκοπό αυτό την κατάλληλη οργανωτική υποδομή.

2. Μέσα για την εκπλήρωση των σκοπών είναι:

α. Η διοργάνωση σεμιναρίων, διαλέξεων, συνεδρίων και άλλων εκδηλώσεων.

β. Η ανταλλαγή επισκέψεων αντιπροσωπειών από και προς τις δύο χώρες.

γ. Η έκδοση περιοδικού δελτίου ή περιοδικού με αντικείμενο τη δραστηριότητα του Ιδρύματος και την πορεία των ελληνο-ρωσσικών σχέσεων, σε όλους τους τομείς.

δ. Η εκτέλεση προγραμμάτων ατομικών και συλλογικών μελετών, σχετικών με τα ενδιαφέροντα του Ιδρύματος. Οι μελέτες εκπονούνται, από εξωτερικούς συνεργάτες του Ιδρύματος ή τις υπηρεσίες του.

ε. Η συνεργασία με ανάλογα ιδρύματα και οργανώσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού.

στ. Η δημιουργία Κέντρου Τεκμηρίωσης των ελληνο-ρωσσικών σχέσεων, σε όλους τους τομείς της πολιτικής, διπλωματικής, οικονομικής, εμπορικής, πολιτιστικής και επιστημονικής συνεργασίας των δύο χωρών, όπως και της ιστορίας των διμερών σχέσεων.

ζ. Η δημιουργία Πολιτιστικού Κέντρου, Εντευκτηρίου, Βιβλιοθήκης, Αρχείου οπτικοακουστικών μέσων και Κέντρου Ρωσσικού Τύπου.

η. Η συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους και καθ’ ύλην αρμοδίους κρατικούς φορείς των δύο χωρών.

θ. Κάθε άλλο νόμιμο μέσο.

Άρθρα 3. Περιουσία – Πόροι.

1. – Περιουσία του ιδρύματος αποτελούν:

α) Χρηματικό ποσό σαράντα εκατομμυρίων (40.000.0000) δρχ.

β) Βιβλία, συγγράμματα και μελέτες, έπιπλα γραφείου, γραφομηχανές, όπως περιγράφονται στο αρ. 20/15.11.1993 πρακτικό συνεδρίασης του Διοικ. Συμβουλίου της ιδρύτριας εταιρείας.

2. – Πόροι του ιδρύματος είναι:

α) Οι τόκοι από μετρητά χρήματα των καταθέσεων του Ιδρύματος σε Τράπεζες ή άλλους πιστωτικούς οργανισμούς.

β) Οι χρηματικές παροχές ή ιδιωτικές και κρατικές επιχορηγήσεις και παραχωρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής προ το Ίδρυμα, καθώς και οι κληρονομίες, κληροδοσίες και δωρεές, οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου, προς αυτό.

γ) Τα τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιεί το Ίδρυμα σύμφωνα με το άρθρο 2 του παρόντος οργανισμού.

Άρθρο 4. Διοίκηση.

1. – Το ίδρυμα διοικείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο του οποίου τα μέλη διορίζονται κάθε τρία χρόνια από την ιδρύτρια εταιρεία, μετά δε τη λύση αυτής θα εκλέγονται από το Δ. Συμβούλιο του Ιδρύματος.

Το πρώτο Διοικ. Συμβούλιο του ιδρύματος αποτελούν οι:

α) Ιωάννης Γιαννίκος

β) Απόστολος Γεωργιάδης

γ) Στυλιανός – Ελευθέριος Μαυρομμάτης

δ) Βαρδής Βαρδινογιάννης

ε) Ευστάθιος Παναγούλης

στ) Θεόδωρος Γιαννίκος

ζ) Ευστάθιος Γιαννίκος

η) Χρήστος Γιαννίκος

θ) Ειρήνη Κατριβάνου

2. – Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζουν με πράξη τους, έπειτα από ψηφοφορία, τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, που είναι και ο Διευθυντής του Ιδρύματος, το Γραμματέα και τον Ταμία, κατά την πρώτη συνεδρίαση αυτού.

3. – Σε περίπτωση αποποίησης, παραίτησης, έκπτωσης, ανικανότητας, θανάτου ή αντικατάστασης, για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, κάποιου από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ορίζεται αντικαταστάτης του με απόφαση του Διοικ. Συμβουλίου της ιδρύτριας εταιρείας εφαρμοζομένων των διατάξεων του άρθρου 99 του Α.Ν. 2039/39.

Σύμβουλος που απουσιάζει ή κωλύεται μπορεί με δική του ευθύνη να αναθέσει την αντιπροσώπευσή του στο Δ. Συμβούλιο μόνο σε άλλο μέλος του Δ. Συμβουλίου. Η εντολή αυτή μπορεί να δοθεί με επιστολή που υπογράφεται ιδιοχείρως και απευθύνεται στο Διοικ. Συμβούλιο. Η εξουσιοδότηση για αντιπροσώπευση μπορεί να περιλαμβάνει μία ή και περισσότερες συνεδριάσεις. Κάθε σύμβουλος έχει το δικαίωμα να αντιπροσωπεύει έναν μόνο κωλυόμενο.

4. – Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει τακτικά και χρονικά διαστήματα που καθορίζονται με απόφασή του και έκτακτα όποτε το ζητήσει ο Πρόεδρος, ή η πλειοψηφία των υπαρχόντων μελών του, με γραπτή αίτησή τους προς τον Πρόεδρο, πάντοτε όμως έπειτα από πρόσκληση του Προέδρου.

5. – Το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία όταν τα παρόντα μέλη και τα αντιπροσωπευόμενα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Μεταξύ των παρόντων πρέπει υποχρεωτικά να είναι ο Πρόεδρος ή ο νόμιμος αναπληρωτής του δηλ. ο Αντιπρόεδρος.

6. – Οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου λαμβάνονται κατά πλειοψηφία των παρόντων και των αντιπροσωπευομένων μελών και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η γνώμη με την οποία συντάσσεται ο Πρόεδρος.

7. – Σε περίπτωση που κάποιο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου απουσιάζει αδικαιολόγητα από πέντε (5) συνεχείς συνεδριάσεις, θεωρείται ότι έχει παραιτηθεί και η κενή θέση αυτού συμπληρώνεται κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου.

8. – Σε κάθε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου τηρούνται πρακτικά, στα οποία καταχωρίζονται όλες οι αποφάσεις που λαμβάνονται από αυτό, καθώς και η γνώμη των μελών που τυχόν διαφωνούν.

Τα πρακτικά υπογράφονται από όλα τα μέλη που μετέχουν στη συνεδρίαση.

9. – Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου προσφέρουν τις υπηρεσίες τους χωρίς αμοιβή. Δικαιούνται όμως οδοιπορικών ή άλλων εξόδων που δαπάνησαν για την εκτέλεση υπηρεσίας του ιδρύματος, εφόσον έγιναν έπειτα από ειδική εντολή του Διοικητικού Συμβουλίου και αποδεικνύονται ότι πραγματοποιήθηκαν νόμιμα.

10. – Ειδική Τμηματική Επιτροπή προσωπικοτήτων συνίσταται στη δεύτερη τακτική συνεδρίαση του Δ. Συμβουλίου που αποτελείται από δεκαπέντε (15) μέλη με σκοπό να παρέχει γνώσεις και συμβουλές στο Διοικ. Συμβούλιο για την αποτελεσματικότερη άσκηση των καθηκόντων του. Τα μέλη της Επιτροπής έχουν θητεία 3ετή και εκλέγονται από το Διοικ. Συμβούλιο που αποφασίζει κατά πλειοψηφία. Οι συστάσεις και αποφάσεις του συμβουλευτικού αυτού οργάνου δεν είναι δεσμευτικές για το Διοικ. Συμβούλιο. Σε περίπτωση αποποίησης, ανικανότητας ή θανάτου η κενή θέση πληρούται ομοίως με απόφαση του Διοικ. Συμβουλίου λαμβανομένη με πλειοψηφία και για το υπόλοιπο της θητείας. Τα μέλη της Ειδ. Τιμητικής Επιτροπής προσφέρουν τις υπηρεσίες του χωρίς αμοιβή.

Άρθρο 5. Διεύθυνση.

1. – Η Διεύθυνση του Ιδρύματος αποτελείται από δύο κλάδους τον Ερευνητικό και το Διοικητικό και ασκείται από τον Διευθυντή του Ιδρύματος ο οποίος είναι και ο Αντιπρόεδρος.

2. – Ο Διευθυντής προΐσταται του προσωπικού του Ιδρύματος, καταρτίζει τα ερευνητικά προγράμματα και διευθύνει τις δραστηριότητες του Ιδρύματος, θέτοντας αυτές υπό την έγκριση του Διοικ. Συμβουλίου.

3. – Τα επιμέρους καθήκοντα και αρμοδιότητες του Διευθυντή, εξειδικεύονται λεπτομερώς με αποφάσεις του Διοικ. Συμβουλίου.

4. – Τον Διευθυντή όταν αυτός κωλύεται να ασκήσει τις αρμοδιότητές του, αναπληρώνει ο Γραμματέας του Ιδρύματος.

Άρθρο 6. Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου.

1. – Το Διοικητικό Συμβούλιο διοικεί και διαχειρίζεται την περιουσία του ιδρύματος και γενικά αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά τη διοίκηση και τη λειτουργία του, τη διάθεση των πόρων αυτού, καθώς και για κάθε ενέργεια που σχετίζεται με την εκπλήρωση του σκοπού του, πάντοτε όμως σύμφωνα με τις διατάξεις της συστατικής πράξης, του παρόντος οργανισμού, του Α.Ν. 2039/39 και των διαταγμάτων που εκδόθηκαν ή θα εκδοθούν σε εκτέλεση του νόμου τούτου, καθώς και των λοιπών σχετικών νόμων και διαταγμάτων.

2. – Το Διοικητικό Συμβούλιο ειδικότερα:

α) Καταρτίζει, ψηφίζει και υποβάλλει κάθε χρόνο για έγκριση στην αρμόδια από το νόμο Αρχή (Υπουργό Οικονομικών ή Νομάρχη Αθηνών) τον προϋπολογισμό και απολογισμό του ιδρύματος, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 101 και 102 του Α.Ν. 2039/39 και του από 20.12.1939 Β.Δ/τος (ΦΕΚ 552/Α/1939).

Μαζί με τον απολογισμό, καταρτίζει, ψηφίζει και υποβάλλει και το γενικό ισολογισμό του ενεργητικού και του παθητικού του ιδρύματος.

β) Αποφασίζει την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού ή συνεργατών του ιδρύματος, με την προϋπόθεση όμως ότι υπάρχει αντίστοιχη πίστωση στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του. Προσδιορίζει τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τα ειδικότερα καθήκοντα του παραπάνω προσωπικού, καθώς και την αμοιβή του, σύμφωνα με τους όρους των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και τις διατάξεις γενικότερα της εργατικής νομοθεσίας.

γ) Αποφασίζει για κάθε θέμα που έχει σχέση με την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του ιδρύματος.

δ) Αποφασίζει για την αποδοχή ή αποποίηση κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών, καθώς και για την ανακήρυξη ευεργετών και δωρητών του ιδρύματος.

ε) Αποφασίζει τη διοργάνωση, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, επιστημονικών και λοιπών εκδηλώσεων που συντελούν στην επιτυχία του σκοπού του ιδρύματος.

Άρθρο 7. Αρμοδιότητες Προέδρου.

1. – Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ιδρύματος:

α) Εκπροσωπεί τούτο στα Δικαστήρια, στις Αρχές, στην ημεδαπή και την αλλοδαπή καθώς και στις σχέσεις του με κάθε τρίτο, αυτοπροσώπως ή με πρόσωπο που ορίζεται απ’ αυτόν και εγκρίνονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

β) Συγκαλεί το Διοικητικό Συμβούλιο σε τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις, κηρύσσει την έναρξη και λήξη αυτών και διευθύνει τις συζητήσεις.

Οι προσκλήσεις για συνεδρίαση στέλνονται στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου επτά (7) τουλάχιστον ημέρες πριν από την συνεδρίαση.

γ) Καταρτίζει, βοηθούμενος από το Γραμματέα, την ημερήσια διάταξη των θεμάτων που θα συζητηθούν, την οποία και υπογράφει.

Θέμα που δεν περιλαμβάνεται σ’ αυτήν δεν συζητείται, εκτός αν πρόκειται για επείγουσα υπόθεση και συμφωνήσει γι’ αυτό η πλειοψηφία των παρόντων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.

δ) Εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο τα θέματα της συζήτησης. Μπορεί όμως, όποτε κρίνει σκόπιμο, να αναθέτει την εισήγηση διαφόρων θεμάτων σε άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

ε) Αλληλογραφεί με τις Αρχές και υπογράφει όλα τα έγγραφα του ιδρύματος προς τρίτους.

στ) Εκδίδει τα εντάλματα πληρωμής για κάθε δαπάνη που προβλέπεται στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό.

ζ) Ασκεί εποπτεία και έλεγχο στο προσωπικό του ιδρύματος, εκτελεί τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και ενεργεί σύμφωνα με τις ειδικές εξουσιοδοτήσεις και εντολές αυτού.

2. – Τον Πρόεδρο, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνει ο Αντιπρόεδρος και σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος τούτου, άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται με απόφαση αυτού.

Άρθρο 8. Αρμοδιότητες Γραμματέα

1. – Ο Γραμματέας του ιδρύματος:

α) Συνυπογράφει με τον Πρόεδρο κάθε έγγραφο του ιδρύματος προς τρίτους.

β) Φροντίζει για τη σύνταξη των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου.

γ) Διεκπεραιώνει την αλληλογραφία.

δ) Φυλάττει τα έγγραφα, τα βιβλία (εκτός από τα διαχειριστικά) και τη σφραγίδα του ιδρύματος και ευθύνεται για την καταστροφή ή την απώλεια τούτων.

ε) Φροντίζει για τις δημόσιες σχέσεις του Ιδρύματος.

2. – Ο Γραμματέας μπορεί, εφόσον κρίνεται αιτιολογημένα απαραίτητο από το Διοικητικό Συμβούλιο (λόγω ειδικών συνθηκών) να βοηθείται από υπάλληλο του ιδρύματος, την ευθύνη όμως για τις ενέργειες τούτου φέρει πάντοτε ο ίδιος.

3. – Το Γραμματέα, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνει άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται με απόφαση αυτού.

Άρθρο 9. Αρμοδιότητες Ταμία.

1. – Ο Ταμίας του ιδρύματος:

α) Εισπράττει όλα τα έσοδα τούτου, εκδίδοντας και υπογράφοντας σχετικές αριθμημένες διπλότυπες αποδείξεις.

β) Καταθέτει τα έσοδα του ιδρύματος, σε ένα από τα πιστωτικά ιδρύματα που ορίζονται στο άρθρο 73 του Α.Ν. 2039/39, έχοντας την ευχέρεια να παρακρατεί από αυτά ένα μικρό ποσό, που είναι αναγκαίο για την πληρωμή έκτακτων και επειγουσών δαπανών του ιδρύματος, το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου στην αρχή κάθε έτους.

γ) Εκτελεί κάθε πληρωμή, ύστερα από έγγραφη εντολή του Προέδρου ή του νόμιμου αναπληρωτή του.

δ) Τηρεί και φυλάττει τα διαχειριστικά βιβλία και στοιχεία του ιδρύματος.

ε) Φροντίζει για την έγκαιρη κατάρτιση και υποβολή στο Διοικητικό Συμβούλιο των σχεδίων προϋπολογισμού, απολογισμού και ισολογισμού του ιδρύματος, βοηθούμενος από τον Διευθυντή του Ιδρύματος.

2. – Τον Ταμία, όταν απουσιάζει ή κωλύεται αναπληρώνει άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται με απόφαση αυτού.

Άρθρο 10. Οικονομική διαχείριση.

1. – Η οικονομική διαχείριση του ιδρύματος περιλαμβάνει ετήσια περίοδο, η οποία αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.

Κατ’ εξαίρεση, η πρώτη διαχειριστική περίοδος αρχίζει από την ημέρα δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης του σχετικού Π.Δ/τος έγκρισης της σύστασης του ιδρύματος, η οποία μπορεί να παραταθεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του επόμενου ημερολογιακού έτους, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που λαμβάνεται στην πρώτη συνεδρίασή του.

2. – Η οικονομική διαχείριση γίνεται με βάση προϋπολογισμό και απολογισμό εσόδων και εξόδων, που καταρτίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 101 και 1-2 του Α.Ν. 2039/39 και του από 20.12.1939 σχετικού Διατάγματος (ΦΕΚ 552/Α/22.12.1939).

Άρθρο 11. Βιβλία και στοιχεία.

1. – Το ίδρυμα τηρεί υποχρεωτικά τα ακόλουθα βιβλία και στοιχεία:

α) Βιβλίο πρωτοκόλλου αλληλογραφίας.

β) Βιβλίο πρακτικών συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου.

γ) Βιβλίο λογιστικής παρακολούθησης στο οποίο καταχωρίζονται με χρονολογική σειρά και με λογιστική τάξη, όλα τα έσοδα και έξοδα του ιδρύματος που πραγματοποιούνται στη διάρκεια της χρήσης.

δ) Στελέχη αριθμημένων διπλοτύπων αποδείξεων είσπραξης και ενταλμάτων πληρωμής, θεωρημένα από τον Πρόεδρο.

2. – Εκτός από τα παραπάνω βιβλία και στοιχεία, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει την τήρηση και άλλων βιβλίων και στοιχείων, τα οποία κρίνει ότι είναι απαραίτητα για την παρακολούθηση της διαχείρισης της περιουσίας του ιδρύματος και της εκτέλεσης των σκοπών του.

Άρθρο 12. Τροποποίηση Οργανισμού.

Ο Οργανισμός του ιδρύματος μπορεί να τροποποιηθεί ή να συμπληρωθεί με Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 98 του Α.Ν. 2039/39 και 110 και 119 του Αστικού Κώδικα, ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των 2/3 του συνολικού αριθμού των μελών του.

Άρθρο 13. Διάλυση του ιδρύματος – Τύχη περιουσίας αυτού.

1. – Το ίδρυμα διαλύεται όταν και όπως ο νόμος ορίζει, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 118 του Α.Κ.

2. – Σε περίπτωση διάλυσης του ιδρύματος για οποιοδήποτε λόγο, η περιουσία του περιέρχεται σε κοινωφελές ημεδαπό ίδρυμα, το οποίο θα καθοριστεί με απόφαση του Δ. Συμβουλίου για την εκτέλεση των ίδιων σκοπών.

Στους Υπουργούς Εξωτερικών, Εθνικής Οικονομίας, Πολιτισμού και στον Υφυπουργού Οικονομικών αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 1995 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΘΝ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Κ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΙΩΑΝ. ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΘ. ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ ΔΗΜ. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB